Facebook

Jak posílit svou imunitu?

Základem pro posílení imunity je dostatek odpočinku, spánku, pohybu a pobytu na čerstvém vzduchu. Měli bychom dbát na dostatečný přísun vitamínů, stopových prvků a na dostatečný pitný režim.

Jak předejít nachlazení S přicházejícími plískanicemi?

Nabízíme několik rad, jak jednoduše povzbudit obranyschopnost vašeho organismu.

Vitamín C

Není nic jednoduššího, než mít v kapse např. Celaskon a denně si ho nechat rozpustit v ústech. Velmi dobře vstřebatelná forma vit. C je obsažena v rostlině rakytník řešetlákový, kterou nalezneme ve formě různých přípravků jako rakytníkový olej nebo v kombinaci s dalšími složkami. Vitamin C je obsažen ve velkém množství i v šípkách (např. GS Vitamin C se šípky). Také kuřáci mívají chronický nedostatek vitamínu C, tudíž jeho pravidelné doplňování by mělo být samozřejmostí.

Hlíva ústřičná

Léty ověřená síla účinků této houby zvyšuje nejen imunitu, ale její působení je mnohem komplexnější - má protinádorový účinek, urychluje hojení ran, zpomaluje proces stárnutí tkání, příznivě ovlivňuje hladinu cukru a cholesterolu v krvi. Při výběru přípravku je třeba dbát na obsah účinné substance beta-glukanu. Doporučuje se například kombinace hlívy s laktobacily a šípkem nebo hlívy s rakytníkovým olejem, kde se spolu snoubí hned několik přírodních složek, které účinně nabudí naši imunitu v sychravém podzimním období.

Echinacea angustifolia

Česky třapatka úzkolistá. Můžeme Vám ji nabídnout v celé řadě lékových forem: kapky, sirupy či tobolky, za všechny můžeme jmenovat např. echinaceové bylinné kapky Dr. Theiss, které jsou výhodné kvalitou i množstvím. Přípravky s echinaceou se užívají nejdéle 1 týden nepřetržitě, poté je třeba udělat přestávku v užívání a opět kúru opakovat.

Další přípravky na zvýšení imunity


Všechny výše jmenované přípravky lze užívat nejen preventivně, ale i léčebně již při prvních příznacích nemoci. Vhodné je také užívat přípravky v kombinaci, např. vitamin C, Vigantolvit (vit. D) a přípravek na podporu imunity (např. Preventan, betaglukan, hlíva). S výběrem vhodného přípravku vám rádi poradíme.

Významná a přitom jednoduchá jsou režimová opatření jako je např. dostatek pohybu, strava s dostatkem ovoce a zeleniny, otužování, pravidelné saunování, omezení stresu a dostatek spánku. Nezapomínejme na to, že pozitivní přístup k životu příznivě ovlivňuje naše zdraví.

Zdroj: Mgr. Markéta Jadrná, PharmDr. Petr Krpálek, Lékárna Centrum, Mělník